Antwoord op de meest gestelde vragen

  • Wat moet ik zelf betalen?

  • Waarom zou ik een gespecialiseerd letselschade bureau inschakelen?

    Ten eerste: omdat u daar recht op heeft. Ten tweede: omdat u zo zeker weet dat uw belangen optimaal worden behartigd. Wij houden ons uitsluitend bezig met de begeleiding van mensen die met letselschade zijn geconfronteerd. Wij weten dus precies wat wij op welk moment het beste voor u kunnen doen. Dit leggen wij u ook duidelijk uit. U weet zo altijd waar u aan toe bent.

    Verzekeraars zetten hun beste mensen in, maar u kunt dat ook!

  • Wat is smartengeld en heb ik er recht op?

    U heeft recht op smartengeld als u door toedoen van een ander gewond bent geraakt. Dit is in de wet geregeld. De hoogte van het bedrag hang af verschillende factoren: de ernst van het letsel, de duur van het herstel, de eventuele blijvende gevolgen, maar ook van uw toekomst na de schade, denk bijvoorbeeld aan uw carrièrekansen en sociale kansen. Er zijn geen vaste regels voor het bepalen van de hoogte van uw smartengeld. Het is een kwestie van goed onderhandelen en dat is precies wat wij voor u doen.

  • Krijg ik een vaste adviseur en komt deze aan huis?

    Ja. Wij vinden persoonlijke begeleiding heel belangrijk. Gedurende het hele traject werkt u dus met een vaste, persoonlijke expert die u altijd kunt bellen met al uw vragen en zorgen. Om goed inzicht te krijgen van uw situatie en omstandigheden, zal de expert ook bij u thuis komen. Wij werken door heel Nederland.

  • Mag ik het politierapport inzien?

    Ja, daar heeft u recht op. Aan de hand van uw gegevens kunnen wij het politierapport voor u opvragen bij de Stichting Processen-Verbaal van het Verbond van Verzekeraars. Vervolgens kunnen wij dit naar u toesturen.

  • Ik ben als passagier gewond geraakt. Wat kan ik het beste doen?

    Als passagier kunt u normaal gesproken altijd de schade verhalen. Als u bij eenzijdig ongeval betrokken was, kan dat bij de WA-verzekeraar van het voertuig waarin of waarop u zich bevond. Bent u slachtoffer van een ongeval waarbij meerdere partijen betrokken waren, dan kunt u uw schade vorderen als ’schuldloze derde’. Hiervoor geldt een speciale bedrijfsregeling waar Nederlandse verzekeraars zich aan moeten houden.

     

  • Heb ik ook een advocaat nodig?

    Nee hoor, die heeft u alleen nodig als u moet procederen. Dat komt overigens zelden voor. Procederen kost vaak veel tijd en geld. Wij weten echter als geen ander hoe wij samen met u uw letselschade in kaart kunnen brengen. Zo wordt het voor de verzekeraar vanzelf duidelijk wat zij aan u moeten betalen. Dan is een gang naar de rechter helemaal niet nodig. Als het vergoedingstraject dreigt stil te vallen, weten wij exact wat wij moeten doen om het proces weer op gang te krijgen.

    Komen wij er met de aansprakelijke verzekeraar echt niet onderling uit, dan kunt u onze advocaat inschakelen. Zo blijft de communicatie via de meest korte lijnen verlopen en heeft u altijd een helder beeld van de gang van zaken.

  • Heb ik recht op schadevergoeding na een verkeersongeval?

    Als u letsel heeft opgelopen bij een verkeersongeval waarbij een andere partij aansprakelijk is, heeft u over het algemeen recht op een letselschadevergoeding. Of u tijdens het ongeval nu bestuurder of passagier was van een voertuig, of als voetganger of fietser deelnam aan het verkeer.

  • Kan ik het medisch rapport inzien?

    Ja, u heeft er recht op te weten waar u aan toe bent. Om uw letsel goed in kaart te brengen, maken wij gebruik van een medisch adviseur. Deze zal u volledig onderzoeken en in uw belang een duidelijk rapport schrijven. Van deze rapportage krijgt u vanzelfsprekend een afschrift. De rapportage zal zowel ingaan op de verwondingen die direct na het ongeval zijn geconstateerd, als op alle andere ongemakken die in de toekomst nog uit het ongeval kunnen voortkomen.

    Het komt voor dat een medisch adviseur van de aansprakelijke verzekeraar in gesprek wil over de ernst en mate van het letsel. In dat geval zal onze medisch adviseur opkomen voor uw belangen.

  • De verzekeraar heeft mijn schade al afgewezen, kan Kloppenburg mij nog helpen?

    Zonder goede redenen mogen verzekeraars aansprakelijkheid niet afwijzen. Als u het niet eens bent met hun beslissing, kunnen wij de argumenten van de verzekeraar kosteloos voor u evalueren. Wij vertellen u vervolgens eerlijk in hoeverre u een kans maakt om geleden schade alsnog vergoed te kunnen krijgen. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op.

  • Ik zoek een second opinion over mijn huidige letselschade-traject

  • Ik denk dat ik een whiplash heb, wat kan ik doen?

    Meld uw klachten in ieder geval zo spoedig mogelijk bij uw huisarts. Uw huisarts kan een diagnose stellen en de verdere medische behandelingen bepalen. Voor eventuele schadevergoeding rond een whiplash, kunt u contact opnemen met ons voor een vrijblijvend advies.

Meer weten?

Heeft u een andere vraag? Neem dan contact met ons op.

Twijfelt u of uw schade verhaalbaar is? Neem dan kosteloos contact met ons op. Aan de hand van een korte bespreking van uw situatie, kunnen wij u een realistisch advies geven over de kansen van uw zaak.

Kirsten is Expert Personenschade bij Kloppenburg
Kirsten Koene

Expert Personenschade

033 254 17 53 koene@kloppenburgnli.nl

    WhatsApp ons whatsapp icon