Antwoord op de meest gestelde vragen

  • Wat moet ik zelf betalen?

    Ten eerste: omdat je daar recht op hebt. Ten tweede: omdat je zo zeker weet dat jouw belangen optimaal worden behartigd. Wij houden ons uitsluitend bezig met de begeleiding van mensen die met letselschade zijn geconfronteerd. Wij weten dus precies wat wij op welk moment het beste voor jou kunnen doen. Dit leggen wij je ook duidelijk uit.  Je weet zo altijd waar je aan toe bent.

    Verzekeraars zetten hun beste mensen in, maar jij kunt dat ook!

  • Waarom zou ik een gespecialiseerd letselschade bureau inschakelen?

    Ten eerste: omdat je daar recht op hebt. Ten tweede: omdat je zo zeker weet dat jouw belangen optimaal worden behartigd. Wij houden ons uitsluitend bezig met de begeleiding van mensen die met letselschade zijn geconfronteerd. Wij weten dus precies wat wij op welk moment het beste voor jou kunnen doen. Dit leggen wij je ook duidelijk uit.  Je weet zo altijd waar je aan toe bent.

    Verzekeraars zetten hun beste mensen in, maar jij kunt dat ook!

  • Wat is smartengeld en heb ik er recht op?

    Je hebt recht op smartengeld als je door toedoen van een ander gewond bent geraakt. Dit is in de wet geregeld. De hoogte van het bedrag hang af verschillende factoren: de ernst van het letsel, de duur van het herstel, de eventuele blijvende gevolgen, maar ook van jouw toekomst na de schade, denk bijvoorbeeld aan jouw carrière- en sociale kansen. Er zijn geen vaste regels voor het bepalen van de hoogte van jouw smartengeld. Het is een kwestie van goed onderhandelen en dat is precies wat wij voor je doen.

  • Krijg ik een vaste adviseur en komt deze aan huis?

    Ja. Wij vinden persoonlijke begeleiding heel belangrijk. Gedurende het hele traject werk je met een vaste, persoonlijke expert die je altijd kunt bellen met al jouw vragen en zorgen. Om goed inzicht te krijgen van jouw situatie en omstandigheden, zal de expert ook bij je thuis komen. Wij werken door heel Nederland.

  • Mag ik het politierapport inzien?

    Ja, daar heb je recht op. Aan de hand van jouw gegevens kunnen wij het politierapport voor je opvragen bij de Stichting Processen-Verbaal van het Verbond van Verzekeraars. Vervolgens kunnen wij dit naar je toesturen.

  • Ik ben als passagier gewond geraakt. Wat kan ik het beste doen?

    Als passagier kun je normaal gesproken altijd de schade verhalen. Als je bij een eenzijdig ongeval betrokken was, kan dat bij de WA-verzekeraar van het voertuig waarin of waarop je jezelf bevond. Ben je slachtoffer van een ongeval waarbij meerdere partijen betrokken waren, dan kun je jouw schade vorderen als ’schuldloze derde’. Hiervoor geldt een speciale bedrijfsregeling waar Nederlandse verzekeraars zich aan moeten houden.

  • Heb ik ook een advocaat nodig?

    Nee, die heb je alleen nodig als je moet procederen. Dat komt overigens zelden voor. Procederen kost vaak veel tijd en geld. Wij weten echter als geen ander hoe wij samen met jou, jouw letselschade in kaart kunnen brengen. Zo wordt het voor de verzekeraar vanzelf duidelijk wat zij aan je moeten betalen. Dan is een gang naar de rechter helemaal niet nodig. Als het vergoedingstraject dreigt stil te vallen, weten wij exact wat wij moeten doen om het proces weer op gang te krijgen.

    Komen wij er met de aansprakelijke verzekeraar echt niet onderling uit, dan kun je onze advocaat inschakelen. Zo blijft de communicatie via de meest korte lijnen verlopen en heb je altijd een helder beeld van de gang van zaken.

  • Heb ik recht op schadevergoeding na een verkeersongeval?

    Als u letsel heeft opgelopen bij een verkeersongeval waarbij een andere partij aansprakelijk is, heeft u over het algemeen recht op een letselschadevergoeding. Of u tijdens het ongeval nu bestuurder of passagier was van een voertuig, of als voetganger of fietser deelnam aan het verkeer.

  • Kan ik het medisch rapport inzien?

    Ja, je hebt er recht op te weten waar je aan toe bent. Om uw letsel goed in kaart te brengen, maken wij gebruik van een medisch adviseur. Deze zal je volledig onderzoeken en in jouw belang een duidelijk rapport schrijven. Van deze rapportage krijg je vanzelfsprekend een afschrift. De rapportage zal zowel ingaan op de verwondingen die direct na het ongeval zijn geconstateerd, als op alle andere ongemakken die in de toekomst nog uit het ongeval kunnen voortkomen.

    Het komt voor dat een medisch adviseur van de aansprakelijke verzekeraar in gesprek wil over de ernst en mate van het letsel. In dat geval zal onze medisch adviseur opkomen voor jouw belangen.

  • De verzekeraar heeft mijn schade al afgewezen, kan Kloppenburg mij nog helpen?

    Zonder goede redenen mogen verzekeraars aansprakelijkheid niet afwijzen. Als je het niet eens bent met hun beslissing, kunnen wij de argumenten van de verzekeraar kosteloos voor je evalueren. Wij vertellen je vervolgens eerlijk in hoeverre je een kans maakt om geleden schade alsnog vergoed te kunnen krijgen. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op.

  • Ik zoek een second opinion over mijn huidige letselschade-traject

    Meld je klachten in ieder geval zo spoedig mogelijk bij je huisarts.  Jouw huisarts kan een diagnose stellen en de verdere medische behandelingen bepalen. Voor eventuele schadevergoeding rond een whiplash, kun je contact opnemen met ons voor een vrijblijvend advies.

  • Ik denk dat ik een whiplash heb, wat kan ik doen?

    Meld je klachten in ieder geval zo spoedig mogelijk bij je huisarts.  Jouw huisarts kan een diagnose stellen en de verdere medische behandelingen bepalen. Voor eventuele schadevergoeding rond een whiplash, kun je contact opnemen met ons voor een vrijblijvend advies.

Meer weten?

Heeft u een andere vraag? Neem dan contact met ons op.

Twijfel je of uw schade verhaalbaar is? Neem dan kosteloos contact met ons op. Aan de hand van een korte bespreking van jouw situatie, kunnen wij je een realistisch advies geven over de kansen van jouw zaak.

Remko is Expert personenschade bij Kloppenburg
Remko Zwanenburg

Expert Personenschade

033 254 17 58 zwanenburg@kloppenburgnli.nl

    WhatsApp ons whatsapp icon